Fundació Agbar / Notícies / Aigües de Barcelona es compromet a bonificar el consum de l'aigua a les famílies més desfavorides

22 Març 2013

Una quinzena d'alcaldes, així com representants de la resta d'ajuntaments en què Aigües de Barcelona és present i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona han signat aquest migdia el Protocol per a una aplicació eficient del Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar, a partir del qual els seus Serveis Socials determinaran els destinataris de les ajudes complementàries del Fons de Solidaritat.

"El nostre compromís amb les persones és permanent, forma part de la nostra manera de ser", ha indicat el president executiu d'Agbar, Àngel Simon, qui ha anunciat que Agbar dedicarà cada 22 de març, coincidint amb el Dia Mundial de l'Aigua, a remarcar les accions de compromís social de la companyia, "eix central d'Agbar juntament amb la innovació i el coneixement.".

El Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar es va presentar fa un any per contribuir a la inclusió social dels més desfavorits. Des de la seva posada en funcionament, s'han atorgat més de 1.300 ajudes, que beneficien més de 5.000 persones. Mitjançant aquest acord amb els Ajuntaments de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, es preveu que la cobertura del Fons de Solidaritat arribi a 6.000 llars (unes 25.000 persones) a finals de 2013.

Col·laboració amb Càritas

L'acord d'avui se suma al conveni de col.laboració signat el mes passat amb Càritas per bonificar el servei de l'aigua a les persones ateses per aquesta entitat i a les famílies residents als seus habitatges de lloguer social. L'inici d'aquesta col·laboració "ha permès doblar el nombre d'ajudes concedides en poc més d'un mes", segons ha indicat el director d'Aigües de Barcelona, Ignacio Escudero.

En referència al Fons de Solidaritat, el director de Càritas Diocesana de Barcelona, Jordi Roglá, ha reclamat "mirar-se en el mirall d'Agbar" per impulsar que "cap família que ho necessita es quedi sense aigua". Càritas ha multiplicat per vuit el nombre d'ajudes destinades a sufragar els rebuts de llum, aigua i gas en els darrers cinc anys.

A més d'aquest Fons, que s'aplica als municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona on Aigües de Barcelona i Sorea són presents, Agbar disposa de tarifes i fons socials que des de 2010 han beneficiat més de 38.000 famílies de localitats d'Espanya, Xile i Mèxic, i a les quals la companyia ha destinat més de 7 milions d'euros.
L'acte, en què també ha intervingut l'alcalde de Cornellà de Llobregat i vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Antonio Balmón, també ha servit per presentar el conjunt d'accions que fan explícit el compromís social de la companyia amb el desenvolupament sostenible i l'atenció del benestar de les societats on Agbar és present, i a les quals destina 10 milions d'euros anuals.