Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar bonifica el pagament del servei de l'aigua als habitatges socials gestionats per la Fundació Mambré

26 Febrer 2014

El director d'Aigües de Barcelona, Ignacio Escudero, i el president de la Fundació Mambré, Manuel Lecha, van signar divendres un acord per eximir del pagament del servei de l'aigua les persones ateses en els habitatges socials d'aquesta entitat, fins a un consum d'aigua de 100 litres per persona i dia, xifra recomanada per l'Organització Mundial de la Salut.

Amb la signatura d'aquest conveni, Aigües de Barcelona, mitjançant la Fundació Agbar, s'afegeix a un projecte innovador de col·laboració que aplega entitats sense ànim de lucre en una xarxa d'atenció residencial per a persones sense sostre a Catalunya. Aquestes entitats, que van impulsar la creació de la Fundació Mambré el 2007, són Arrels Fundació, Assís Centre d'Acollida, la Companyia de les Filles de la Caritat i l'Ordre Hospitalari de Sant Joan de Déu. Actualment, la Fundació Mambré gestiona 60 habitatges socials en què acull fins a 200 persones sense llar simultàniament.

Aquesta iniciativa s'emmarca en el Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar, projecte que permet ajudar al pagament del consum d'aigua de les famílies que estan en risc d'exclusió social. Es va crear el 2012 i es gestiona en coordinació amb els serveis socials dels municipis de l'Àrea Metropolitana proveïts per Aigües de Barcelona, Càritas Diocesana de Barcelona i Creu Roja Catalunya. Des de la posada en marxa d'aquest fons, la Fundació Agbar ha concedit més de 8.000 ajudes que han beneficiat més de 20.000 persones.