Fundació Agbar / Notícies / El Museu Agbar de les Aigües inaugura l'exposició "Agua, aguas"

16 Maig 2013

El Museu Agbar de les Aigües inaugura l'exposició "Agua, aguas"

Coincidint amb la celebració del Dia Internacional dels Museus, que se celebra dissabte que ve, el Museu Agbar de les Aigües ha inaugurat aquest migdia Agua, aguas, una exposició que, de la mà d'artistes plàstics i escriptors de renom, s'acosta al tema de l'aigua des d'un punt de vista vital, artístic i literari.

L'exposició, que ha estat inaugurada pel Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, i l'alcalde de Cornellà, Antonio Balmón, ha comptat amb la presència d'alcaldes i representants de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), galeristes i representants del món cultural. Segons ha destacat Àngel Simon, president executiu d'Agbar, "amb aquesta exposició hem volgut acostar-nos al tema de l'aigua des de la seva cara més vital, artística i literària. L'objectiu és aglutinar i compartir reflexions contemporànies sobre l'aigua a través de la prosa, la poesia, la pintura i la fotografia ".

De la mà d'artistes plàstics com María Luisa Rojo de Castro, Pepe Moll de Alba, Pedro Madueño, Din Matamoro o Patricio Court, d'escriptors com Félix de Azúa, Albert Espinosa, Suso de Toro, Marcos Giralt Torrente, Quim Monzó o l'antipoeta Nicanor Parra (Premi Cervantes 2011) i amb una selecció de poemes d'Andrés Sánchez Robayna, l'exposició fa un repàs artístic per cinc temàtiques relacionades amb l'aigua: «El agua, origen de la vida», «El agua contenida», «El agua desbordada», «El agua y sus reflejos» i «La ausencia del agua».

En cadascun dels apartats s'ha posat a conversar un text literari amb una obra pictòrica o fotogràfica. El resultat és un contingut que convida al diàleg entre disciplines, l'intercanvi, la diversitat i l'obertura, amb la poesia escollida per Andrés Sánchez Robayna com a fil conductor i d'unió.

L'exposició es podrà visitar al Dipòsit Circular del Museu Agbar de les Aigües des del 17 de maig fins al 28 de juliol. Per a més informació consulta el minisite al web http://www.museudelesaigues.com/exposicion-agua-aguas.php.