Fundació Agbar / Notícies / Xavier Trias: "El model de gestió de l'aigua a Barcelona és un magnífic exemple d'èxit de col·laboració públicprivada"

27 Març 2014

L'alcalde de Barcelona i president de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Xavier Trias, ha indicat avui en una nova edició del Cercle de l'Aigua, que les claus de la recuperació econòmica de la ciutat i el seu entorn passen per impulsar la ciutat intel·ligent, "energèticament autosuficient" i cohesionada socialment.

Per Trias, aquest nou model econòmic de ciutat, "innovador, sostenible i energèticament autosuficient", ha d'atraure empreses innovadores d'alt valor tecnològic, transformant Barcelona en un gran node internacional de comunicacions i en un referent mundial pel que fa a l'organització de fires, congressos i grans esdeveniments culturals i esportius. "La marca Barcelona té una gran projecció internacional i vol ser coneguda com una ciutat innovadora, de coneixement, cultura, i benestar, una gran ciutat amb una àrea metropolitana que han de ser el motor del creixement econòmic de Catalunya", ha sentenciat.

A la conferència, titulada Barcelona 2014. Reactivació econòmica i progrés social, que s'ha celebrat aquest migdia a la Torre Agbar en el marc de les activitats del Cercle de l'Aigua, l'alcalde de Barcelona ha recordat que la recuperació econòmica també passa pel tercer sector i les polítiques socials, a les quals l'Ajuntament ha dedicat un 30% més del seu pressupost en els darrers dos anys. En aquest sentit, ha agraït l'esforç d'Aigües de Barcelona per ajudar als qui més ho necessiten, i ha posat l'exemple del Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar, que des de la seva creació ha ajudat a 9.000 famílies.

Per la seva part, el president executiu d'Agbar, Àngel Simon, ha destacat el tarannà dialogant i de consens del ponent, i ha recordat el seu paper com a impulsor de l'anomenat model sanitari català, la qualitat i prestigi del qual ha estat reconegut a nivell internacional. Ambdós han coincidit en elogiar un model d'èxit basat en la col·laboració públicprivada. "Per l'Àrea Metropolitana de Barcelona Aigües de Barcelona és un magnífic exemple d'aquest tipus de col·laboració", ha reconegut Trias, qui ha lloat la capacitat tecnològica i d'innovació del grup en la gestió del cicle integral de l'aigua, tant a Barcelona com allà on és present arreu del món.

Després de la conferència, que s'ha pogut seguir a través de les xarxes socials mitjançant el compte de Twitter @cercledelaigua i del hashtag #CercleTrias, els assistents han traslladat les seves preguntes a l'alcalde de Barcelona, en un debat marcat per la situació política actual que ha moderat el director d'Agbar a Catalunya, Albert Martínez Lacambra. Trobareu tota la informació de les activitats del Cercle de l'Aigua al web www.cercledelaigua.cat.

Xavier Trias és alcalde de Barcelona i president de l'AMB des de 2011. Llicenciat en Medicina i Cirurgia, i especialitzat en Pediatria, Xavier Trias va exercir de metge a l'Hospital Infantil de la Vall d'Hebron abans de començar la seva carrera política: conseller de Sanitat de la Generalitat de Catalunya (1988-1996), essent el responsable de desenvolupar del model sanitari català; conseller de la Presidència (1996-2000), i president i portaveu del Grup Parlamentari Català (CiU) al Congrés dels Diputats (2000-2003).