Fundació Agbar / Notícies / Aigües de Barcelona s'adhereix al programa de pobresa energètica de l'Àrea Metropolitana de Barcelona

19 Febrer 2015

Aigües de Barcelona ha signat el compromís d'adhesió  al Programa Metropolità de mesures contra la pobresa energètica, un fons creat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) el desembre passat per evitar els talls de subministraments de llum, gas i d'aigua per motiu de falta de recursos econòmics.

El director general d'Aigües de Barcelona, Ignacio Escudero, i el vicepresident executiu de l'AMB i alcalde de Cornellà de Llobregat, Antonio Balmón, van signar ahir el compromís d'adhesió al programa. Ignacio Escudero va remarcar la importància de l'acord subscrit: "En aquests temps difícils cal ser sensibles a la realitat social. Per Aigües de Barcelona, aquest programa és un pas més del nostre compromís social amb les persones que més ho necessiten", va assenyalar.

En virtut d'aquest acord, Aigües de Barcelona es compromet a no tallar el subministrament del servei als impagats amb perfil de pobresa energètica i gestionar aquests procediments amb personal propi mentre els serveis socials municipals tramiten i valoren, cas per cas i segons les pautes consensuades amb l'organisme metropolità, l'abonament de les factures impagades a través del fons de l'AMB.

Aquest programa complementa els ajuts del Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar, creat el 2012 per bonificar el pagament del consum de l'aigua de totes les famílies amb dificultats. Fins a data d'avui, s'han concedit més de 30.000 ajudes, el que ha suposat una despesa de més d'1,7 milions d'euros.

El fons creat per l'AMB té una dotació de 5 milions d'euros, i es canalitzarà a través dels serveis socials dels  ajuntaments.  Per tal que l'ajut arribi de manera immediata a la ciutadania, l'AMB assumirà el deute dels impagats de subministraments energètics i d'aigua de l'any 2014, amb una despesa prevista d'1 milió d'euros.