Fundació Agbar / Notícies / Ramon Estruch: ¿La dieta mediterrània té efectes molt beneficiosos en la prevenció de malalties cardiovasculars¿

25 Juny 2014

El metge consultor sènior del servei de medicina interna de l'Hospital Clínic de Barcelona i professor associat de Medicina de la Universitat de Barcelona, i col¿laborador de prestigioses universitats dels Estats Units com la Columbia University, la Harvard School of Public Health o la Human Nutrition Research Centre a Tufts University, Ramon Estruch, ha participat en una nova edició del Cercle de l'Aigua defensant els efectes beneficiosos de la dieta mediterrània sobre la salut, especialment sobre les malalties cardiovasculars o la diabetis.

La conferència, titulada "La dieta mediterrània i la salut cardiovascular en el segle XXI", ha estat presentada pel president executiu d'Agbar, Àngel Simon, qui ha recordat els beneficis d'una dieta "declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat el 2010". En aquest sentit, Àngel Simon ha demanat "més educació alimentària a les escoles" per tal de difondre els hàbits alimentaris saludables des de la infància.

Tan el president executiu d'Agbar com Ramon Estruch han destacat la figura del científic nord-americà Ancel Keys, considerat l'impulsor de la dieta mediterrània i els estudis sobre la incidència d'aquesta en la prevenció de les malalties cardiovasculars. Segons Estruch, aquest patró d'alimentació, juntament amb un estil de vida i una climatologia favorable a la pràctica de l'activitat física, fan que als països mediterranis com Grècia, Portugal o Espanya el risc de patir malalties cardiovasculars sigui molt menor. Per Estruch, la dieta mediterrània s'ha de basar en "una alta ingesta d'oli d'oliva, fruita i verdura, cereals, fruits secs, llegums, i un consum moderat de peix, carn blanca (pollastre), ous i vi, i una ingesta baixa de productes lactis, carn vermella, productes processats de la carn i dolços".

Per aquest any estan previstes noves edicions del Cercle de l'Aigua. La propera, el 14 de juliol a la Torre Agbar amb la participació del pare Abat de Montserrat. I a la tardor, amb la presència de David López Salido, sots-director de la Reserva Federal dels Estats Units d'Amèrica. Trobareu tota la informació de les activitats del Cercle de l'Aigua al web www.cercledelaigua.cat.