Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar col·labora amb l'Orfeó Català en el projecte social Clavé XXI de cors infantils a Ciutat Vella

7 Febrer 2014

La Fundació Agbar, juntament amb l'Obra Social La Caixa, col·labora amb l'Orfeó Català per formar en cant coral a 362 infants d'entre 6 i 9 anys de Ciutat Vella. El projecte, batejat com "Clavé XXI", vol afavorir la integració social i cultural d'aquests nens i nenes.

El director general d'Aigües de Barcelona i patró de la Fundació Agbar, Ignacio Escudero, va mostrar en la roda de premsa de presentació d'aquest curs la seva satisfacció per col·laborar per segon any consecutiu en un projecte que té com a objectius la integració social i cultural d'aquests infants en el teixit del barri.

La iniciativa, que va començar fa tres anys com a projecte pilot, s'ha consolidat enguany amb 19 formacions corals, que es vertebren a través d'escoles de primària, entitats socials del districte de Ciutat Vella i espais de l'Escola Coral de l'Orfeó Català. El projecte social Clavé XXI culminarà amb un concert a final de curs al Palau de la Música.

Aquesta iniciativa vol reivindicar la figura de Josep Anselm Clavé, figura central en la història del cant coral a Catalunya, i pioner a finals del segle XIX dels projectes socials vinculats amb la música.