Fundació Agbar / Notícies / Calella celebra el Dia Mundial del Turisme amb una jornada centrada en el sector turístic de Catalunya

29 Setembre 2014

El Cercle de l'Aigua, l'espai de debat impulsat per la Fundació Agbar, ha reunit aquest matí a Calella diferents càrrecs públics i agents del sector per reflexionar sobre els models turístics i el potencial econòmic del turisme a Catalunya

Felip Puig, conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, ha obert la jornada destacant el sector turístic com un dels tres motors econòmics del país juntament amb el sector industrial i logístic i l'economia del coneixement. Per Felip Puig, "és un èxit de país haver-nos dotat d'infraestructures com el port o l'aeroport de Barcelona o el futur corredor ferroviari mediterrani, i d'instruments de normativa i d'exigència de qualitat que ens permeten estar preparats per competir en el nou mercat turístic global de 7.500 milions de persones". A més, ha defensat una política turística col·laborativa que compti amb la participació conjunta d'administracions, empreses i patronats de turisme. "El model públicprivat és bàsic per avançar", ha sentenciat.

Montserrat Candini, alcaldessa de Calella, ha destacat també la dimensió global del turisme: "El 2013 van viatjar arreu del món 1.087 milions de persones. Aquesta xifra ens obliga a les administracions a prendre mesures per facilitar l'economia productiva i la creació de riquesa i llocs de treball", ha remarcat. Per la seva banda, Ignacio Escudero, patró delegat de la Fundació Agbar, ha recordat la importància d'un sector "que representa el 12% del PIB de Catalunya, ocupa a més de 350.000 persones i és un dels motors econòmics del país amb perspectives de creixement". A Calella, Agbar participa com a soci tecnològic a l'empresa mixta de gestió d'aigua Gestaigua.

Després, càrrecs públics i agents del sector turístic han participat en tres taules rodones on s'han debatut les problemàtiques del sector turístic a Calella i a d'altres localitats turístiques de la costa catalana, els diferents models turístics d'èxit del país (com el de Girona o Barcelona), o la importància de les infraestructures, tan les de transport, com les energètiques o de gestió de l'aigua, per al desenvolupament eficient i sostenible del turisme. A la primera d'aquestes, Marian Muro, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, ha afirmat que no s'apujarà la taxa turística i ha fixat com a prioritat de la seva direcció general "regular els apartaments turístics i aflorar l'economia submergida que generen".

Albert Martínez Lacambra, director general d'Agbar a Catalunya, ha tancat la jornada juntament amb el diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera, i l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini.

El Dia Mundial del Turisme, promogut per l'Organització Mundial del Turisme de Nacions Unides, se celebra cada any des de 1980 el 27 de setembre. Cal recordar que el turisme representa el 9% del PIB mundial i genera un de cada 11 llocs de treball al món.

Per aquest any estan previstes noves edicions del Cercle de l'Aigua. La propera, el 16 d'octubre, amb la presència de Leon Sandler, director executiu del centre per a la innovació tecnològica del MIT (Massachussetts Institute of Technology). Trobareu tota la informació de les activitats del Cercle de l'Aigua al web www.cercledelaigua.cat.